jagochrebell

Direktlänk till inlägg 22 december 2010

en av de viktigaste..

Av Sofie - 22 december 2010 23:47

Jag måste få hylla min en av mina bästa vänner... Pauliina Anna Nieminen, Pau, Puh, Candy, kalla henne vad ni vill, men ni måst veta det jag tänker skriva nu!


Pau är en heöt underbar människa, med ett hjärta av renaste guld mot dom hon gillar och håller kärt. Men tyvärr, hon är väldigt instabil, hon har levt ett helvete.. trots sina 17 år, har hon nog redan levt ett liv. För hon har varit med om mer saker än ni kan föreställa er! Trots detta, trots diagnoser, mediciner och soc inblaning i det hela, så kämpar hon och gör allt för att överleva sitt kaos. Precis som jag, umgås hon hellre med djur än med människor. Djur förstår och dömmer inte. Det är tyvärr det som drabbat Pau så himla mycket, och drabbar henne fortfarande. So what om hennes kropp är täckt av ärr, so what om hon ständigt är rädd med skräcken lysande ur hennes ögon? Hon behöver inte era dömmande ord och kommentarer, men hon behöver inte heller medlidande. Hon behöver stöd och hjälp, och det är det som jag försöker ge henne i största mån. Jag älskar för fan pau, hon är min absolut bästa vän någonsin! Vänskapen är inte enkel, men den betyder allt! Jag gör allt för människan, hon är min syster, min änglasyster, tyvärr tar hon alldeles för stort ansvar för mig, vilket hon inte borde, och hon går under av det. Hon har fått ta så mycket skit från mig, helt oförtjänt.. Alla mina bråk med diverse vänner, med P och V, alla mina problem , ALLT, har hon fått höra... Jag vet inte vad jag skulle göra utan henne, ett liv utan pau är inget liv i mina ögon. Jag önskar varje dag, jag ber varje dag, att hon ska slippa allt skit, och leva ett normalt liv. och Pau jag vet att du kommer läsa detta så småningom, och jag vill att du tar åt dig av vad jag skriver. Gumman, jag älskar dig, kärleken är gränslös min älskade syster. vi syns om några dagar, då jävlar  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 11 februari 2011 13:10

Jahaja, här sitter man igen, ensam och övergiven.. Eller? nja är inte övergiven, men ensam ja.Har stalltjänst på skolan, det suger ganska hårt bara det, och då jag även ensam på luckan såklart.. Ska se till att köpa pizza så jag har över helgen, sen ...

Av Sofie - 9 februari 2011 23:51


Don’t want to turn off the lighthope someone hears me tonight.I know there’s a snake in my bedeating its way through my headI want to be normal, I want to feel safewaking up screaming, it’s always the same.I don’t want to turn...

Av Sofie - 6 februari 2011 11:18

är massa trött och orkeslös.. kanske borde ringa några av de personerna man halvt dissat en vecka nu.. men jag orkar inte prata i telefon, orkar inte prata öht... är helt seg i huvudet typ, så är inge rolig att prata med heller. Ska dra mig till rebe...

Av Sofie - 4 februari 2011 23:11

Personligt : Fullständigt namn: Sofie Ingrid Johanna "Zheapy" Ivarsson  Kön: TjejLängd: 180 cm caFödelsedag: 24 april, född år 1994Hårfärg: Färgat svart med rosa underhår, naturligt blondÖgonfärg: BlågråBoende: Mönsterås/ Gamleby (i veckorna)Skos...

Av Sofie - 4 februari 2011 21:41

kanske man skulle ändra bloggnamnet i sommar? ;) blir ju en bebis till i mitt liv då, om allt går som det sa så köper jag en egen vovve då :D massa glad, snacka om att lysa upp vardagen! fyfan vad jag längtar, ska bli så jäkla härligt! längtar tilloc...

Presentation


livet som student, som boende på internat, som hästägare och som vän :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards