jagochrebell

Alla inlägg under december 2010

Av Sofie - 31 december 2010 08:00

Min bästa vän.. Min absolut bästa vän, min änglasyster är Pauliina, även kallad puh, pau och candy. Henne har jag skrivit mycket om innan, och det finns inte ord nog för att beskriva henne. Hon är vänlig, ödmjuk, generös, vacker och otrolig snäll och godhjärtad. Hon är pratglad och social, oftast, iaf mot mig xD Hon och jag har varit bästisar i snart 6 år, och det är underbart härligt att ha någon som henne vid sin sida! Hon är en person, som jag aldrig ljuger för, kommer aldrig svika eller lämna henne. Jag har fler bästa vänner såklart, Lisa, Maria, Tova, Tove, Ellinor, Julia, Linnea, Nille och säkert någon mer som jag glömt xD hare bra

Av Sofie - 30 december 2010 16:52

Skriver då om den sista torsdagen för iår, imorn är det nyår :) nytt år, nya chanser, nya förhoppningar! Mer om det senare :p


Idag vaknade jag upp med lisa och tove, dom sov över hos mig efter en trevlig kväll igår med lisa, tove, mia, oskar, elli och magnus, vi käkade pizza och lite sådär :p Sen efter att lisa och tove åkte hem imorse var de bara att slänga i sig frukost och på med kläderna för vi skulle till kalmar. Var bara vid Hansa city, jag och syrran gick runt på modehuset, hittade en mascara och en skinnjacka, kärlek på båda! dock var luften jättekonstig inne i modehuset, både ronja och jag var snurriga >.< sen blev det ikea och käkade där, grillad fläskfilé med pommes :D mums! sen mediamarkt, kolalde priset på en krustång, 349 :- kostar den men köpte den inte. den Citygross, köpte inget där heller. Sen vägrade mina föräldrar åka till hööks, är lite sur över det, men aja, vi åkte hem, packade upp det vi köpt och sen åkte jag till stallet och mockade och fixade foder. Snart får föräldrarna gäster, själv har jag en date med datorn. God kväll!

Av Sofie - 29 december 2010 08:00

Kärlek kan vara så mycket.. Ordet älskar är ett väldigt starkt ord, precis som hatar och inget av dom ska användas om man verkligen inte menar det man säger. Det är lätt att häva ur sig att man hatar den och den, men egentligen kanske man bara avskyr dom? och det ät lätt att säga att jag älskar den och den, men egentligen kanske jag bara gillar dom litegrand. Några jag älskar är min familj, min häst, pauliina, mina vänner på gamleby, mina vänner i mönsterås. Dom är underbara individer som jag lärt mig att älska! Men äkta kärlek, till en kille eller tjej, det tror jag bara händer en gång i livet. För mig har det uppenbarligen inte hänt för än, jag trodde det var äkta kärlek mellan mig och patrik, men usch så fel jag hade! Älskar man verkligen något, om man verkligen är kär i någon, så ljuger man inte, man är inte otrogen, man tittar inte på andra, tyvärr gjorde patrik både det ena och det andra. Fast han förnekar fortfarande att han var otrogen, men det tror jag väl så mycket jag vill på. Alla stöter på äkta kärlek någon gång i livet, men jag tror inte det bara finns en rätt person för alla. Det finns nog fler, men efter att man träffat de första rätta så nöjer man sig där. Det brukar funka :) man ska inte stressa fram kärlek, varken hos sig själv eller andra, om man är tveksam är det bättre att avvakta. Jag anser att om man inte är säker i sig själv, så ska man inte ge sig in i ett förhållande, det funkar liksom inte. Kärlek för mig är tillit, respekt, ödmjukhet och ja, kärlek!

Av Sofie - 28 december 2010 08:00

Min familj består av Mamma, Pappa och min syster Ronja. Har även tre halvbröder på pappas sida, Jimmy, Johan och Andreas. Jag räknar självklart Rebell som en familjemedlem också! Vi har alltid bott i Mönsterås, först uppe på torget, men vi flyttade strax efter jag fyllt ett år till Åsgärdsgatan i Ljungnäs där vi bodde till sommarn 2005. Efter det flyttade vi till Alebovägen i Mölstad. Det är ett trevligt villaområde, men mest pensionärer som bor där. Vi har gjort mycket roligt tillsammans i min familj, när jag var sex år, och åren runt där, reste vi Sverige, Norge, Finland och Danmark runt med bil och tält. Vi har rest mycket inom dom närmaste länderna, på senare tid med husvagn. Vi har även åkt med buss till paris och där gjorde vi mycket kul, bland annat Disneyland och Eifeltornet. Vi har även varit på Island, där vi hade det riktigt bra, men det var väldigt små hotellrum. Vi badade i blå lagunen och red islandshästar och kollade på geijsrar. Mer än så finns inte mycketatt säga om min familj!

Hare bra

Av Sofie - 27 december 2010 18:12

Asså jag orkar inte blogga så mycket längre, har ingen inspiration, utan jag kommer följa listan som jag skrivit innan så det blir daglig uppdatering men förmodligen inte mer än det, vet ju itne vad jag ska skriva! Mina dagar är fyllda av ingenting typ, idag tex har jag bara suttit hemma sen varit i stallet och bytte hage och lite sånt, sen sitter jag bara och glor igen! jag vet inte vad jag ska göra, eller vad jag kan göra när det är kallt! usch >.<

Av Sofie - 27 december 2010 08:00

Jag ska försöka komma ihåg alla hästar jag tyckt om och sköt om och haft hand om osv!

På Bätteropp, den första ridskolan jag red på, hade jag såklart en hel del favorithästar! Hästar jag fastande för var Kasper, en korsning 75% shettis och 25% islänning. Han var lagom busig och jättehärlig! Mulle, en mörkbrun liten shetlandsponny som jag hade på ett ridläger, första hästen jag galopperade på. Pascal, en halvblind gammal welshponny, hur snäll som helst, helt underbar att rida! Peppe, en prickig pigg liten ponny, hade jag också på ett ridläger. Bell, en väldigt pigg isabellfärgad ponny som var jättesnäll men lite känslig, ingen typ av ponny jag brukar gilla, men hon var så underbar. Lillan, ett mörkbrunt halvblodssto, jag hatade en först, hon bet mig ganska illa en gång, och sparkade  och hade sig hela tiden, men efter att jag fick testa och rida henne så började jag gilla henne, hon var supermysig att rida, och jag blev halvfodervärd på henne. Jag var även skötare på många hästar, kasper, mulle, peppe, bell, lillan, zita, ikaros, ridlärarens egna hästar chera och lurifax. Jag lärde mig mycket på det. Nu nr jag går på Gamleby har jag hittat tre nya favorithästar, Wictor, Kosmos och Rhonda. Men har ju inte hunnit rida så många än :)

2005 hade jag en sommarhäst, fullblodsstoet tviggi, som var helt underbar men missförstådd av många. Det var en väldigt rolig tid! Sedan bytte jag ridskola och där hittade jag nya favoriter, MC, birdie, jojo, samsara, picasso och arne. Härliga hästar allihop, och dom lärde mig mycket med. Jag köpte egen häst januari 2008, min lilla bente. Honom kan jag skriva mer om senare. Efter att jag sålde honom så köpte jag rebell, och honom har jag hållt fast vid. det är väl alla hästar som passerat. har säkert glömt någon.

Hare bra

Av Sofie - 26 december 2010 15:49

Just nu står jag i ett vägskäl i själen, Jag vill så mycket men vet inte vilken väg jag ska välja. Jag håller dock fast vid den säkraste, den utan diken och kurvor. Dvs skolan. Jag ska gå klart Hästprogrammet på Gamleby naturbruksgymnasium, efter det kommer jag kanske gå beteendevetenskap på Linköping Universitet. Eller så sticker jag utomlands ett år och jobbar som hästskötare! Jag har precis bråkat med mitt ex, och vi kommer aldrig bli vänner igen, för jag förlåter honom inte. Men dock har jag bestämt mig för att ge puhs kompis en ny chans, för puhs skull. Vi behöver inte fler saker att tjafsa om. Jag sak även reda ut lite saker med puhs kusinbarn, eller något, så vi kommer på rätt spår och slutar slåss om puhs uppmärksamhet.

Vad det gäller kärlek i mitt liv, så ser det mörkt ut, kan ni tycka, men jag älskar det här, att bara behöva bry mig om mig själv och min häst. Jag orkar inte med pojkvän nu, jag vill bli tryggare i mig själv först.

Så, det var mitt liv för tillfället, hare bra så hörs vi imorn<3

Av Sofie - 26 december 2010 15:39

har bestämt mig för att göra en sån här lista nu då, som alla andra gör. Blir bättre med uppdatering då :p


Dag 1 – Mitt liv för tillfället
Dag 2 – Hästarna i mitt liv
Dag 3 – Min familj
Dag 4 – Vad är kärlek?
Dag 5 – Min dag
Dag 6 – Min bästa vän
Dag 7 – Årsresumé

Dag 8 – Ett ögonblick
Dag 9 – Dagens outfit
Dag 10 – I min handväska
Dag 11 – Mina drömmar
Dag 12 – Min skolgång

Dag 13 – Mina negativa egenskaper
Dag 14 – Mina positiva egenskaper
Dag 15 – Mitt favoritminne
Dag 16 – Mitt sämsta minne
Dag 17 – Mina bästa dagar
Dag 18 – Mina sämsta dagar
Dag 19 – Det här gör mig upprörd, arg och ledsen
Dag 20 – Det här gör mig glad!
Dag 21 – Det här får mig att gråta
Dag 22 – Detta får mig att skratta
Dag 23 – Om jag fick leva om en dag
Dag 24 – Mina rädslor
Dag 25 – Min favoritplats
Dag 26 – Det här saknar jag
Dag 27 – Ett Sista ögonblick


Så blir minst det här skrivet varje dag, lär säkert slänga ut något annat emellan också :p

Presentation


livet som student, som boende på internat, som hästägare och som vän :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards