jagochrebell

Alla inlägg under november 2010

Av Sofie - 9 november 2010 21:52

fan vad ledsen jag är nu.. :'(

en av mina så kallade bästa vänner ignorerar mig totalt, han är skitsur fortfarande för att jag skällde ut han lite smått i söndagskväll, och jag har ändå bett om ursäkt!

faan, att man inte kan lita på människor x'(

Kommer aldrig göra det igen, då ska det verkligen vara en speciell person, som förtjänar att jag litar på h*n. Jag fattar inte att han kunde göra så mot mig, jag trodde vi va vänner liksom?! Vill bara försvinna, pallar inte med mänskligheten just nu.. det jävla systemet som finns i det här jävla landet påminenr om nazi-tyskland, tycker man annorlunda blir man utstött, nästan dödad. Alla som följer med i systemet, som inte vågar stå för sina egna åsikter är så jävla patetiska! fy fan!


Nacken har dampat ut idag, mår illa som faan, har knappt kunnat äta något, usch hatar när det blir så..


Vill hem tll min häst, känna tryggheten hos honom.. älskade rebell, dig kan man lita på<3


ska sova nu, orkar inte vara vaken och stå ut med allt det här

god natt

Av Sofie - 9 november 2010 00:23

Nu jävlar har jag bestämt mig, nu ska det förändras!

Och jag snackar då givetvis om mig själv och min kropp.

Har slutat äta godis nu, käkar frukt istället,

Försöker att inte äta nudlar eller dricka päronsaft så ofta,

ska äta mer knäckebröd och dricka mer mjölk och vatten.

Ska ut och gå och springa nu varje kväll tills det blir så halt att jag slår ihjäl mig,

plus att jag tänker simma på söndagar innan jag åker till skolan, om jag hinner vad det gäller badhusets öppettider.

För övrigt kör jag rygglyft och situps, 100 var minst varje dag!

Har börjat käka omega-3 tabletter för att lederna ska börja fungera bättre med.

Har fått en jättebra tvätthandduk av mamma, till ansiktet då, som verkligen fungerar, känner mig renare och fräschare!

Jag har helt enkelt blivit lite egoistisk, allt detta gör jag enbart för min egen skull, för att jag ska trivas. Gör det inte för någon killes skull, för mina vänners skull, bara för min egen. Så imorn ska jag ner till affären och köpa bananer, clementiner och äpplen så jag har frukt varje gång jag blir sötsugen och varje gång jag blir småhungrig ska jag ta ett knäckebröd så får jag mer fibrer i magen.

Nu jävlar ska det förändras som sagt! första dagen avklarad, det komemr gå som på räls!


fick föresten vg på matteprovet som vi hade veckan innan lovet,massa bra tycker jag då jag inte pluggade innan :$ xD

annars har skolan varit ganska soft, matte, svenska, datorkunskap och växt och djurliv. det funkar typ :p


Imorn kör vi gympalektion första timmen, mardröm! Är inte rädd för att röra på mig, absolut inte, men efter alla år i mönsterås med hemska erfarenheter från 9 år tortyrgympa med idiotiska lärare och ännu dummare elever så är jag rädd för idrottslektionerna. Bryter ihop lätt, får massa flashbacks till tiden i mönsterås.. men jag kämpar och försöker, det är väl det viktigaste, right?


sen bara svenska och matte efter det så ska ut och gå och springa imorn hade jag tänkt :p knäna komemr dö men det får gå!


Sova nu, var bara tvungen att skriva av mig först!

God natt

pusshej

Av Sofie - 7 november 2010 23:18

Kallt idag, inte omtyckt alls! blir så stel och får ont när det är kallt >.<

Skulle tränat idag, men pernillas ridbana var frusen så red ut i över en timme med bästa lisa och knäppaste dellis. galet va det, knasiga hästar, travtäcling, halka och kyla och farliga islandshästbanor! xD herregud, allt är läskigt på nya platser! :O

packade och allt innan stallet, så när jag kom hem var det duschen som gällde, sen käka pizza och sen åka med pappa till skolan.

Min pappa jobbar i norrköping i veckorna, måndag-torsdag, som lastbilschaufför. och jag åker med honom upp på söndagkväll. Kom till skolan vid nio, packade upp, gick ut en stund med linnea och julia, träffa viktor och snacka lite allvar med pojken, sen in och bädda och nu sova! skön dag som gått fort.

God natt :)


  

Bild på rebell med massa vinterpäls, dock från förra året, för prick ett år sen! den 7 november 2009, dagen efter vi köpt och hmtat honom när vi var på promenad :) <3

Av Sofie - 7 november 2010 00:38

Har inte hunnit blogga något, har haft fullt upp och varit helt slut!

I torsdags va vi och tränade för Pernilla, Ronja och Rebell hoppade lite.

Gick JÄTTEBRA och det var jättekul att se dom!


I fredags var jag i stallet hela eftermiddagen,

borstade två lerhögar till hästar, Rebell och Aida.

Tove och Aida skulle på dressyrtävling på udden

och hade lovat att knoppa Aida. Måste ju träna inför hästskötarexamen ;)

Sen blev det att klippa och rycka rebells man, pannlugg och svans.

Snyggt blev det!!

Sedan skritta ut med lisa, taggade ponniehästar!

Vet ju inte hur mycket vi kommer hinna rida ut tillsammans innan det är försent så att säga..


I dag var vi och tävlade klubbhoppning på udden!

Ett år med Rebell idag också!

Ronja startade 60 cm, clear round.

Felfritt såklart, hästen var jättefin och taggad och pigg med hoppade superfint!

Ronja skötte allt fint, fick även testa att hoppa med bara en stigbygel men det gik bra :)

Pappa var med på en ridskolehäst, Min gamle favvis Metronom C, MC, första tävlingen för pappsen :) pappa har ridit i ca ett år och är så duktig! dock stack MC lite med honom ibland, satan vilken taggad häst! :o

Ett pet och efter lite obalans och missförstånd fick dom lägga en volt så 8 fel, men gud vad bra det gick ändå!


Imorn träna lite försiktigt, packa, duscha och städa och bege sig till gamleby igen :D

Så nu har jaf bloggat :P

Ta´t lugnt så hörs vi

Pusshej!

Av Sofie - 4 november 2010 00:28

Idag har jag, syster och mamma varit och shoppat i Kalmar :D
Som vanligt köpte jag inte mycket till mig själv, utan mest till hästen ;)

Först IKEA, där mamma fyllde nästan två kundvagnar med saker till jobbet och typ en halv IKEA-påse till oss själva -.-

Efer det vart det modehuset där vi gick runt och kika, hitta typ inget, bara underkläder och en tröja :p

Sen till hööks, där blev det lite mer :D benskydd och skrittäcke i reflex. två par ridbyxor, tyglar, stigläder, lädertvål, täcke och ett pannband :p hehe hästen är bortskämd (a)

Var uppe och longerade Rebell när vi kom hem, han arbetade på jättebra :D

Sova nu, ska sortera täcken imorn >.<

God natt!

Av Sofie - 2 november 2010 15:07

Jaha, tänkte ge lite info om mig och mitt liv, kommer inte på så mycket men det blir nog bra :p


Jag heter då Sofie, kallas ibland för Zheapy, men även för Påven, Byggare Bob och annat smått och gott. Är född den 24 april 1994 så fyller 17 år till våren. Har en egen häst, en varmblodig travare, vid namn Hector Rebell. Info om honom senare. Jag går första året på naturbruksgymnasiet i Gamleby, men hästprofil. Bor på stora internatet, på skolen, i lucka 3 rum 19, delar rum med Tova Hellberg. På vår våning, bottenvåning, bor även 6 andra personer. Jag är hemma i Mönsterås på helger och lov, och då tar jag hand om Rebell och är med vänner.Singel igen efter ett nästan 6 månader lång förhållande, och letar väl inte direkt efter någon ny, när den rätte dyker upp så gör han :)

Absolut bästa vän är Pauliina Nieminen, absolut bäst är hon<3 ska inte ens försöka skriva upp alla som betyder något, kommer bara glömma någon då :P

Är en människokännare, dvs, kan lätt lära känna människor och vet hur dom fungerar osv. Tycker inte om falska, opålitliga, lögnaktiga människor, Jag ljuger väldigt väldigt sällan, är bestämd och står för mina egna ofta udda åsikter

Lyssnar mycket på musik, absoluta favoritbandet är Linkin park<3 lyssnar på mycket annat med, orkar bara inte skriva upp allt här.

Läser mycket, favoriter är twilight-sagan, läser även gärna deckare.

Framtidsdröm för mig är att få fram mitt egna storslagna Stuteri, där jag vill föda upp Quater och Paint horse, även gärna shettisar. jag kämpar för mina drömmar och ska lyckas!

Lite bilder nu då, kommer inte på mer om mig typ :p


Tova och jag

 

Jag och Pauliina


Finaste Rebellen<3


  

Jag då :p

     

Min fina Rebell<3





Av Sofie - 1 november 2010 22:00

Börjat blogga nu då :p

Ska väl mest skriva om vad jag pysslar med om dagarna,

pluggar, lever med alla på internat, är med hästen på helgerna,

är med vänner och lite sånt där.

skriver väl ett mer informerande inlägg snart, så får ni veta lite vem jag är då.

hoppas ni gillar't


Tidigare månad - Senare månad

Presentation


livet som student, som boende på internat, som hästägare och som vän :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards